بسم الله الرحمن الرحیم

{وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا}

 

همه چیز در برابر نور خورشید ظاهر می شود. چون خورشید طلوع نماید و ظاهر شود. ستارگان و ماه دیگر دیده نمی شوند. (گاه پیش می آید که در ساعات اولیه طلوع آفتاب عالمتاب ماه مدت کوتاهی در آسمان ظاهر است و سپس از نظر ناپدید شود). 

در اساطیر مصر می خوانیم که چون رع (خورشید) به آسمان رفت. دور به تحوت (ایزد ماه و عطارد) رسید. دوره ای که رع و سایر ایزدان اعم از منفی و مثبتشان بر روی زمین مادی ما زندگی می کردند. عصر طلایی یا زرین شناخته می شود. 

پس از این دوره هر چند ارتباط ایزدان با انسان ها و پرستندگانشان قطع نشد. اما دیگر کامل به صورت مادی بر روی زمین مادی ما زندگی نمی نمودند. زیرا بین عالمشان با زمین مادی ما مرزی کشیده شد. ما بر طبق این تفسیر در دوره شب عالم هستیم. 

در نظر مغان شیعه این عالم به دو بازهٔ دوازده هزاره یی تقسیم می شود. که در واقع چون دوازده هزاره شب عالم به پایان رسد. دوازده هزاره روز عالم هم زمان با عصر ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه شروع خواهد شد. 

به عبارتی دیگر عصر زرین در اساطیر هنگامی بود که زمین مادی ما دورهٔ روز خود را سپری می نمود. و سپس وارد دوره شب شد. خلقت حضرت آدم صفی اللّه نیز در دوران شب عالم و حکومت قمر رخ داد. 

بر طبق تفسیر این بزرگان زمان تولد حضرت رسول اکرم الله صلوات الله علیه معادل طلوع فجر اول و معادل هنگام اذان صبح بود که جهان بشری وارد بین الطلوعین خود شد. و اکنون ما در دقایق پایانی این بین الطلوعین می باشیم تا خورشید عالمتاب برای اولین بار در تاریخ بشریت ظهور نماید. 

بر طبق نظر پیران متاخر ذهبی ولایت ائمه هدی ولایت شمسی است. و ولایت اولیای الله قمری است. چنانچه قمر بر طبق نظر نجوم بطلمیوسی و نجوم جدید نورش را از شمس می گیرد. اولیای الله هم نور ولایتشان را از مشکات ولایت شمسی چهارده معصوم می گیرند. و در واقع متجلی کننده آن نور می باشند. 

علی ای حال هیچ گاه در تاریخ بشریت شمس ولایت معصومین ظهور ننموده است. درست است که حضرات معصومین یکی پس از دیگری پا به عرصه هستی گذاشتند. اما شمس ولایتشان ظهور ننمود. زیرا دوره ای که زندگی می نمودند. دوره بین الطلوعین عالم بود. و آخرین بازمانده و وارث این خاندان یعنی حضرت بقیة الله عجل اللّه هستند که ظهور شمس ولایتشان با پایان دوره شب عالم و ورود جهان بشری به دوره روز عالم محقق خواهد شد.

بنابراین هر آنچه که در باطن اجداد طاهرین بزرگوارش پنهان ماند و مجلای ظهور پیدا ننمود. توسط حضرت ظاهر خواهد شد. ماموریتی که هیچ نبی و ولی ای موفق به اجرایش نشد توسط حضرتش بروز و ظهور پیدا خواهد نمود.

شاید بدین خاطر باشد که همه حضرات معصومین سخن از این آخرین بازمانده خاندان نبوت و امامت می نمودند و شیعیانشان را به درک حضرتش و دوران ظهورش می خواندند.

 

{هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ ﴿۹﴾=اوست كسى كه فرستاده خود را با هدايت و آيين درست روانه كرد تا آن را بر هر چه دين است فائق گرداند هر چند مشركان را ناخوش آيد (آیه 9 سوره صف) }

مسلم است که از دوران زندگی حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه تا به این لحظه اسلام بر تمام ادیان غلبه ننموده است. 

گفته شد که در دوره شب عالم هستیم. در هنگام شب ریاست با قمر است. اسلام بر طبق نظر مغان شیعه قمر است با شراکت زهره (منجمین دوره اسلامی جملگی کوکب اسلام را زهره می دانند. که از نظر ما نادرست است. قمر در کنار زهره اسلام است ) سایر ادیان نیز هر کدام کوکبی اختصاصی در دوران شب عالم دارند. من باب مثال یهود کوکبشان زحل است و مسیحیان مشتری و زرتشتیان نیز هورمزد (مشتری) و قس علی هذا . 

طبیعی است که هر چند که قمر (اسلام) در آسمان شب درخشش بیشتری دارد. و چون هنگام ظهور اسلام ما وارد بین الطلوعین عالم شدیم. قمر و زهره در بین الطلوعین بیشترین درخشش را دارند. و تقریباً هر چقدر به دقایق پایانی این بین الطلوعین نزدیک شویم. و هوا روشن تر شود. کواکب دیگر آسمان شب با سختی بیشتری قابل رصد هستند. یعنی ادیان دیگر نور تجلی کمتری دارند. 

اما ما چون وارد دوره روز عالم شویم و شمس ولایت حضرت حجت عجل الله طلوع نماید. نور تمام کواکب جز زهره و قمر _در اوایل این طلوع_ منهدم می شود. و پس از دقایقی قمر و زهره نیز ناپدید می شوند. شمس آن حقیقت و مخ واقعی اسلام است. قمر نور شمس را متجلی می نمود. پس در واقع نورش از خود اصالت نداشت. و با وجود منعکس نمودن نور شمس اما نورش (نور قمر) متفاوت از نور شمس در نظر است. تمام آنچه که فقیهان و متکلمین و حکیمان و عارفان جهان اسلام تا کنون از اسلام نمایانده اند. معارف اسلام قمری است نه شمسی!

 

@soltannasr


سلطان نصیر   ,عالم ,قمر ,دوره ,نور ,شب ,شب عالم ,بین الطلوعین ,بر طبق ,می شود ,که درمنبع

مقاله درفش های اورارتویی

تصویر ایزد (خالدی/هالدی)

تصویر {نقاشی دیواری خدا «تئی شبا»

ذوالقرنین قرآن کیست ?70

{ذوالقرنین قرآن کیست ?69}

{ذوالقرنین قرآن کیست ?68}

{ذوالقرنین قرآن کیست ?67}

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

آلودگی هوا تعمیر باسکول دیجیتال طراحی رابط کاربری دانلود آهنگ های جدید قیمت پوستر دیواری سه بعدی دانلود رایگان شرکت طراحی نما وبلاگ مستر آموزش تخصصی زبان انگلیسی